LEVERTERMIJN EN VERZENDING

1 LEVERTERMIJN

Voorradige artikelen

Voorradige artikelen worden binnen de 5 werkdagen geleverd of kan u komen ophalen in onze woonwinkel Mobles te Lauwe tijdens de openingsuren.

Niet voorradige artikelen

Voor grotere meubelen werken we op bestelling. Als u zo’n “KLANTSPECIFIEKE ITEMS” (niet voorradige artikelen die wij voor u in bestelling hebben geplaatst bij onze leveranciers) aankoopt in onze webshop, dan vindt u in de artikelomschrijving al een indicatie van de levertermijnen.  Daarna brengen wij u ruim van tevoren telefonisch of per email op de hoogte van het moment van levering. Samen met u wordt de afspraak gepland.

2 VERZENDKOSTEN

Verzendkosten

MOBLES verzendt binnen gans België en naar onze buurlanden Nederland en Frankrijk.

Gratis

-ophaling in de winkel

-bestellingen voor levering in België vanaf een bestelbedrag van 50,00euro

-bestellingen voor levering in Nederland en Frankrijk vanaf een bestelling van 100,00euro

6.00euro

-bestellingen voor levering in België van minder dan 50,00euro

8,00euro

-bestellingen voor leveringen in Nederland van minder dan 100,00euro

11,00euro

-bestellingen voor leveringen in Frankrijk van minder dan 100,00euro

3 BETALING

Artikels die u via onze website bestelt, kan u gemakkelijk betalen via:

- MasterCard, Maestro, VISA, Bancontact of iDEAL via een veilige verbinding.

- overschrijving op rekeningnummer IBAN BE13 0014 5328 7039 / BIC GEBABEBB.

4 LEVERING

Levering en afhaling

Wij doen onze uiterste best om de bestelling zo snel mogelijk af te handelen en te bezorgen.
De meeste artikelen uit ons gamma worden via een koeriersdienst geleverd. Momenteel werken wij samen met BPOST en DPD. In de bestelprocedure wordt gevraagd om een leveringsadres door te geven. Als je niet vaak thuis bent tussen 9 en 17u is het een goed idee om hier bijvoorbeeld je werkadres in te geven. Om de levering vlot te laten verlopen vragen wij om een telefoonnummer op te geven bij de bestelling. Als je niet thuis bent bij de levering zal je een briefje vinden in de brievenbus om de levering op een ander tijdstip te laten uitvoeren of zelf te gaan afhalen. 

Levering van grote artikelen

Artikelen die te groot zijn voor de koeriersdienst van BPOST/DPD of speciale aandacht nodig hebben worden hoofdzakelijk door onze eigen bezorgdienst geleverd. Wordt er gebruik gemaakt van onze bezorgdienst, dan brengen wij u ruim van tevoren telefonisch op de hoogte van het moment van levering. Samen met u wordt de afspraak gepland.

De klant is er verantwoordelijk voor dat een artikel geleverd kan worden in de woning. In geval dat dit niet mogelijk is door afwezigheid van lift of smalle trapopgang o.i.d., dient de klant dit aan te geven en kan er een liftservice georganiseerd worden. De kosten van deze liftservice worden voorafgaand aan de levering besproken en zijn voor rekening van de klant. De klant kan er ook voor kiezen dat MOBLES levert tot aan de deur en vervolgens zelf zorg draagt voor verplaatsing naar de gewenste ruimte. Hiervoor worden uiteraard géén kosten in rekening gebracht.

Levering van meerdere artikelen

Wanneer u meerdere artikelen in één keer bestelt, doen wij ons best om alle artikelen ook in één keer bij u te laten bezorgen. De levertijd van uw complete bestelling wordt in dat geval gelijk aan die van het artikel met de langste levertijd.

Als u de voorkeur heeft om de door u bestelde artikelen onafhankelijk van elkaar geleverd te krijgen dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice om de mogelijkheden te bespreken.

5 HERROEPINGSRECHT

Retourneren

De bepalingen van dit artikel gelden enkel voor Klanten die in hun hoedanigheid van consument artikelen online aankopen bij MOBLES.

De Klant heeft het recht om binnen een termijn van 14 kalenderdagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.  De ondernemer mag de consument vragen naar reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichtingen.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 kalenderdagen na de dag waarop de Klant of een door de Klant aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet de klant via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van zijn beslissing de overeenkomst te herroepen. De Klant kan hiervoor gebruikmaken van het bijgevoegde modelformulier voor herroeping, maar is hiertoe niet verplicht.

Het modelformulier voor herroeping vind je onderaan dit document in bijlage 1.

Om de herroepingstermijn na te leven moet de Klant zijn mededeling betreffende zijn uitoefening van het herroepingsrecht verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

De Klant moet de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 kalenderdagen na de dag waarop hij zijn beslissing om de overeenkomst te herroepen aan MOBLES heeft meegedeeld, terugzenden of overhandigen aan MOBLES, Lauwbergstraat 141 A, 8930 LAUWE.  De Klant is op tijd als hij de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 kalenderdagen is verstreken.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor rekening van de Klant.  De klant kan de goederen terug brengen tijdens de openingsuren van de woonwinkel.

Indien het teruggestuurde product op een of andere manier in waarde verminderd is, behoudt MOBLES zich het recht voor om de Klant aansprakelijk te stellen en schadevergoeding te eisen voor elke waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen door de Klant dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Enkel artikelen die zich in de originele verpakking bevinden, samen met alle toebehoren, gebruiksaanwijzingen en factuur of aankoopbewijs kunnen worden teruggenomen.

Indien de Klant de overeenkomst herroept, zal MOBLES alle tot op dat moment van de Klant ontvangen betalingen, inclusief de standaard leveringskosten, aan de Klant terugbetalen binnen maximum 14 kalenderdagen nadat MOBLES op de hoogte is gesteld van de beslissing van de Klant om de overeenkomst te herroepen. Bij verkoopovereenkomsten kan MOBLES wachten met de terugbetaling totdat hij alle goederen heeft teruggekregen, of totdat de Klant heeft aangetoond dat hij de goederen heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Eventuele extra kosten ten gevolge van de keuze van de Klant voor een andere wijze van levering dan de door MOBLES geboden goedkoopste standaard levering worden niet terugbetaald.

MOBLES betaalt de Klant terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de Klant de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij de Klant uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen de Klant voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

Uitsluiting herroepingsrecht

Wij behouden het recht om retours te weigeren van de artikelen die gebruikt of beschadigd zijn of als het gaat om “KLANTSPECIFIEKE ITEMS” (niet voorradige artikelen die wij voor u in bestelling hebben geplaatst bij onze leveranciers)

Wanneer u een artikel niet kunt retourneren dan wordt dit bij de informatie van het artikel vermeld onder beschikbaarheid:  niet op voorraad.

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »